Fødevarekontrol

Bidronninger på slottet

Koldinghus – socialøkonomisk kraftcenter

Koldinghus – socialøkonomisk kraftcenter

Koldinghus skal i fremtiden ikke bare være et af Koldings kulturelle fyrtårne. Det skal også være et kraftcenter for socialøkonomi.

Den nye direktør på Koldinghus Thomas Thulstrup har nemlig store planer for det gamle kongeslot.Han har tidligere været direktør for Esrum Kloster og har der haft rigtig gode erfaringer med at skabe rum og arbejdspladser for dem på kanten af arbejdsmarked.

Han har en vision om at bruge Staldgården til at skabe et spændende sted for socialøkonomiske virksomheder, der fx arbejder med produkter der understøtter slottets historie og formidling.

Beeliving passer derfor perfekt ind i drømmene og derfor var Thomas også helt klar, da vi holdt møde med ham om mulighederne for samarbejde.Dels var honning gennem historien det naturlige sødemiddel til maden og dels arbejder vi socialøkonomisk med lækre produkter af høj kvalitet.

“Så selvfølgelig skal der igen bo bidronninger på slottet“ sagde Thomas.

Bierne skal bo i tårnet. Honningprodukterne skal sælges i butikken og give smag til maden i slotskælderen og til de mange events og arrangementer der er året rundt på det gamle kongeslot. Fx arbejder vi på at udvikle en særlig sennep med honning og ramsløg som gror lystigt om foråret rundt om slottet. Og mon ikke dronningen skal hedde Dronning Dorthea.

X

Skriv Dig op til
vores nyhedsbrev

X

Brug denne formular
til at kontakte os

captcha